KALAM HIKMAH

Medan amal tiada sama dengan medan cakap. Namun sikap mereka (pemimpin) tiada mewakili sikap semua ahli kumpulan mereka (rakyat). Saya berpesan kepada semua sahabat agar berjiwa besar dan memahami bahawa sikap berkecil hati, marah, menjauhi adalah merugikan agama, rakyat dan negara.

Apa jua perselisihan ilmu, celaan, prasangka, bercanggah pendapat tiadalah boleh dijadikan sebab untuk kita berpecah dalam hal yang kita semua wajib memainkan peranan masing-masing.

Kuliah Ad Deen

Masa Itu Ibarat Pedang

Daisypath Anniversary tickers

Friday, December 3, 2010

HARGA MINYAK NAIK ....

Harga minyak naik lagi, dengan kedua-dua Ron 97 dan Ron 95 naik kepada RM2.30 dan RM1.90 seliter.

Ron 97 naik kepada RM2.30 1 Disember lalu, manakala kenaikan harga Ron 95 diumumkan petang tadi, berkuatkuasa 4 Disember.

Kenaikan diumum Datuk Idris Jala, ketua eksekutif Unit Pengurusan Prestasi dan Pencapaian, Pemandu.

Kenaikan kali ini meliputi dua jenis petrol itu, diesel dan gula, dijangka memberi kesan kepada harga barangan lain, memandangkan kenaikan kos pengangkutan.

p/s: semakin naik?Rakyat semakin terhimpit..yang miskin bertambah miskin..sedang pemimpin yang mengaku berjiwa rakyat terus memeras tenaga rakyat ... Mereka menekan rakyat agar terus berada dalam kelas pertengahan agar mudah mengawal rakyat dari menentang mereka ..

No comments:

Post a Comment